Naslov Pedagoške smjernice za pripremu pacijenata s klaustrofobijom za pregled magnetske rezonance
Naslov (engleski) PEDAGOGICAL GUIDELINES IN PREPARATION OF PATIENTS WITH CLAUSTROPHOBIA FOR MAGNETIC RESONANCE EXAMINATION
Autor Željko Silić
Mentor Tonća Jukić (mentor)
Član povjerenstva Tatjana Matijaš (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Vesna Antičević (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tonća Jukić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu (Sveučilišni odjel zdravstvenih studija) Split
Datum i država obrane 2022-09-26, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana BIOMEDICINA I ZDRAVSTVO Kliničke medicinske znanosti
Sažetak Uvod: Magnetska rezonancija je pregled koji je neinvazivan i ne koristi štetno ionizirajuće zračenje te je
stoga jedna od najčešće preporučivanih pretraga za dijagnostiku različitih organskih sustava. Kod
pacijenata koji imaju strah od skučenih i zatvorenih prostora (klaustrofobija) taj strah može značajno otežati
izvođenje pregleda ili ga čak onemogućiti. Čak i kod pacijenata koji nemaju od prije poznatu klaustrofobiju
može doći do neugode prilikom izvođenja pregleda zbog nedovoljne pripremljenosti ili nepoznavanja tijeka
pretrage.
Cilj i hipoteza rada: Cilj istraživanja je utvrditi iskustva pacijenata i anesteziologa glede pripreme za
pregled magnetskom rezonancijom i na temelju dobivenih rezultata ponuditi pedagoške smjernice za
pripremu pacijenata s klaustrofobijom za pregled magnetskom rezonancijom. Hipoteza je da pacijenti s
klaustrofobijom nisu dovoljno informirani i pripremljeni za pregled magnetskom rezonancijom.
Rasprava: Rezultati provedenog istraživanja potvrdili su da su pacijenti nedovoljno upoznati s pregledom
magnetne rezonancije. Pacijentima bi pregled magnetske rezonancije bio ugodniji kada bi bili bolje
informirani o tijeku pregleda, kada bi se poboljšali prostorni uvjeti izvođenja pregleda te kada bi imali bolju
komunikaciju sa zdravstvenim djelatnicima prije, tijekom i nakon pregleda. Temeljem dobivenih rezultata,
i u skladu su s recentnim i relevantnim spoznajama o temi istraživanja, predloženi su postupci za koje je
opravdano vjerovati da mogu uvelike olakšati rad i pospješiti efikasnost radiološkog osoblja te u konačnici
omogućiti pacijentima suočavanje sa strahom od rezultata pretrage i olakšati njihov boravak u bolnici.
Zaključak: Potvrđena je hipoteza da pacijenti s klaustrofobijom nisu dovoljno informirani i pripremljeni
za pregled magnetskom rezonancijom, stoga su u radu navedeni prijedlozi upoznavanja pacijenata s
dijagnostičkim postupkom i interijerom prostora za pregled putem simulacije, letaka i ostalih postupaka
koje bi mogli rezultirati pozitivnom reakcijom pacijenata, anesteziologa i radiološkog osoblja, ubrzati
postupak dijagnoze i smanjiti mogućnost odgode pregleda, što u konačnici može rezultirati kraćim
vremenom čekanja drugih pacijenata i smanjenjem neočekivanih prekida postupaka.
Sažetak (engleski) INTRODUCTION: Magnetic resonance examination is a non-invasive procedure not using harmful
ionizing radiation defining it as one of the most often used and recommended examination in diagnosing
different organic systems. Patients suffering from narrow and closed spaces (claustrophobia), undergoing
magnetic resonance examination, could face obstacles or even make it impossible. It is the same for those
patients who are not aware of being claustrophobic, whose condition could make the examination less
comfortable due to insufficient preparation or information for the examination itself.
OBJECTIVE AND HYPOTHESIS: The objective of this research is to establish patients and
anestheziologists experiences regarding preparations for magnetic resonance examination. Based on the
obtained results, pedagogic guidelines in preparing claustrophobic patients for magnetic resonance
examination, should be outlined. Hypothesis states that claustrophobic patients are not informed and
prepared enough for magnetic resonance examination.
DISCUSSION: Considering the given results, it is confirmed that patients are not informed sufficiently
about the examination. They should be definitely more comfortable if better informed, if better premises
conditions provided, what is more, having better communication with healthcare staff before and after the
treatment. Given all the circumstances and all the relevant information taken into consideration, it is
strongly believed that all the proposals would make the diagnostics easier and more efficient. Lastly,
patients would be much more at ease facing the fears while waiting the examination outcome which would
also make their stay in hospital less traumatic.
CONCLUSION: The hypothesis confirms that the patients suffering from claustrophobia are not
sufficiently informed and prepared for magnetic resonance examination. Regarding this, a great number of
propositions and suggestions are given in order to make improvements in the diagnostic treatment including
better interior space conditions, fliers and any other procedure whicih could result positively for the
patients, anestheziologists and radiologists, faster diagnosis and less number of postponed examinations.
All in all, these would lead to reduced waiting time for the other patients and also less unexpected treatment
interruptions.
Ključne riječi
informiranost
komunikacija
stavovi
Ključne riječi (engleski)
informativeness
communication
attitudes
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:176:409284
Studijski program Naziv: Radiološka tehnologija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra radiološke tehnologije (mag. rad. techn.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup Datum isteka embarga: 2023-09-27
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-09-27 06:35:40