Naslov Stavovi medicinski sestara i tehničara u Kliničkom bolničkom centru Split o potrebi specijalističkog usavršavanja u sestrinstvu
Naslov (engleski) Attitudes of nurses in at Clinical Hospital Center Split on the need for specialist training in nursing
Autor Branimir Bešlić
Mentor Mario Podrug (mentor)
Mentor Antonela Matana (sumentor)
Član povjerenstva Diana Aranza (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Mario Marendić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Mario Podrug (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu (Sveučilišni odjel zdravstvenih studija) Split
Datum i država obrane 2024-09-20, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana BIOMEDICINA I ZDRAVSTVO Kliničke medicinske znanosti
Sažetak Uvod: Sestrinska profesija je prisutna od početka vremena. U današnje vrijeme sestrinstvo je najmnogobrojnije i jedno od najznačajnijih zanimanja u zdravstvu. Vjeruje se da su početci sestrinstva zabilježeni već oko 300.te godine pod vlašću Rimskog carstva jer već u tim godinama Rimsko carstvo pokušava uspostaviti bolnice u svakom gradu koji imaju pod svojom vlašću. Formalni programi obrazovanja medicinskih sestara/tehničara mijenjao se kroz povijest, danas postaje sveobuhvatniji i znanstveno utemeljeniji, te se obrazovni sustav strukturira na način da zadovolji rastuće zahtjeve zdravstvene njege. Poseban naglasak je stavljen na suvremene obrazovane trendove, uključujući integraciju tehnologije i multidisciplinarnog pristupa u obuci medicinskih sestara za složene izazove koje donosi moderno zdravstvo.
Cilj: Cilj diplomskog rada je prikazati stavove medicinskih sestara i tehničara u Kliničkom bolničkom centru Split o potrebi za specijalističkim usavršavanjem u sestrinstvu.
Rezultati: U ovom istraživanju sudjelovalo je 161 ispitanika. Od ukupnog broja ispitanika bilo je 136 (84,5%) žena i 25 (15,5%) muškaraca. Najveći broj ispitanika bio je u dobi od 26 do 35 godina i to 35,4% ispitanik, a najveći broj ispitanika je bio sa završenim prijediplomskim studijem 49,7% ispitanika. U COVID centru je radilo ukupno 63,4% ispitanika. Statističkom analizom nije uočena statistički značajna razlika po spolu u stavovima prema profesionalno/specijalističkom razvoju (p=0.49) ali uočene su statistički značajne razlike u stavovima prema profesionalno/specijalističkom razvoju ovisno o dobi (p=0.01).
Zaključak: Ova studija je pokazala da pozitivnije stavove prema specijalističkom usavršavanju imali se medicinske sestre i tehničari srednje životne dobi (36 – 45 godina), jednako tako da isti imaju pozitivnije stavove prema unapređenju zdravstvene njege. Medicinske sestre i tehničari sa završenim diplomskim studijem imaju pozitivnije stavove o specijalističkom usavršavanju, a najpozitivnije stavove prema specijalističkom usavršavanju imaju medicinske sestre i tehničari s radnog mjesta OHBP-a (kirurgija). Medicinske sestre i tehničari koji su radili na COVID odjelu imaju najpozitivnije stavove prema specijalističkom usavršavanju. Moderno sestrinstvo suočava se s mnogobrojnim izazovima, jedan od tih izazova u RH su i specijalizacije u sestrinstvu. Prva specijalizacija na akademskoj razini je specijalističko usavršavanje prvostupnika sestrinstva u djelatnosti hitne medicine koja je krenula i polučila izvrstan uspjeh.
Sažetak (engleski) Introduction: Nursing profession has been present since the beginning of time. Nowadays, nursing is the most numerous and one of the most important professions in healthcare. It is believed that the beginnings of nursing were recorded around the year 300 under the rule of the Roman Empire because already in those years the Roman Empire tried to establish hospitals in every city they had under their rule. Formal nursing/technician education programs have changed throughout history, today they are becoming more comprehensive and scientifically based, and the educational system is being structured in a way to meet the growing demands of health care. Special emphasis is placed on contemporary educational trends, including the integration of technology and a multidisciplinary approach in training nurses for the complex challenges of modern healthcare.
Objective: The aim of the diploma thesis is to present the views of nurses and technicians at the Clinical Hospital Center Split about the need for specialist training in nursing.
Results: 161 respondents participated in this research. Of the total number of respondents, there were 136 (84.5%) women and 25 (15.5%) men. The largest number of respondents were between the ages of 26 and 35, 35.4% of respondents, and the largest number of respondents were those with completed undergraduate studies, 49.7% of respondents. A total of 63.4% of respondents worked in the COVID center. Statistical analysis showed no statistically significant difference by gender in attitudes towards professional/specialist development (p=0.49), but statistically significant differences were observed in attitudes towards professional/specialist development depending on age (p=0.01).
Conclusion: This study showed that middle-aged nurses and technicians (36-45 years) had more positive attitudes towards specialist training, and they also had more positive attitudes towards the improvement of health care. Nurses and technicians with completed graduate studies have more positive attitudes about specialist training, and the most positive attitudes towards specialist training are held by nurses and technicians from the post of OHBP (surgery). Nurses and technicians who worked in the COVID department have the most positive attitudes towards specialist training. Modern nursing faces numerous challenges, one of these challenges in the Republic of Croatia are nursing specializations. The first specialization at the academic level is the specialist training of bachelor's degrees in nursing in the field of emergency medicine, which has been launched and achieved excellent success.
Ključne riječi
stavovi
medicinske sestre
specijalističko usavršavanje
specijalizacije
specijalizacije u sestrinstvu
Ključne riječi (engleski)
attitudes
nurses
specialist training
specializations
specializations in nursing
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:176:493863
Studijski program Naziv: Sestrinstvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a magistar/magistra sestrinstva (univ. mag. med. techn.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Rad dostupan nakon Datum isteka embarga: 2025-09-20
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-09-26 06:55:55