Abstract | Cilj: glavni cilj ovog istraživanja je analiza i utvrđivanje zadovoljstva korisnika usluge u Specijalnoj bolnici za medicinsku rehabilitaciju Kalos, s krajnjim ciljem unaprjeđenja kvalitete u fizioterapijskoj djelatnosti, a iz njega su proizašli specifični ciljevi, a to su bili utvrditi razliku između individualnog i grupnog rada, utvrditi broj procedura i postupaka, odnosno što je uz vježbe najviše korišteno s obzirom na duljinu boravka pacijenta u Specijalnoj bolnici za medicinsku rehabilitaciju Kalos, te prikazati zadovoljstvo pacijenata zdravljem tijekom i nakon provebe fizikalne terapije.
Metode: Kod ispitivanja zadovoljstva pacijenata, najčešće se koristi anketni upitnik, pa je i u ovom istraživanju korišten upitnik sa 20 pitanja, te su podaci prikupljeni osobno. Kod testiranja hipoteza korišten je Spearmanov koeficijent korelacije.
Rezultati: Postavljeni ciljevi i hipoteze su pokazali sljedeće: Hipoteze 1, 2, 4 su prihvaćene. Pacijenti su zadovoljni kvalitetom pruženih usluga, odnosno provedbom fizikalne terapije, zadovoljstvo korisnika fizikalne terapije je veće, jer je osigurana dobra privatnost usluge, informiranost o postupku liječenja, te provedba usluge dobro organizirana, te osigurana timska suradnja zdravstvenih radnika. Zadovoljstvo kvalitetom provedbe postupaka fizikalne terapije utječe na zadovoljstvo individualnim radom korisnika, a zadovoljstvo kvalitetom provedenih postupaka fizikalne terapije nije u statističko značajnoj povezanosti sa brojem dana provedenih na rehabilitaciji, te brojem provedenih fizikalnih procedura, pa je hipoteza 3 odbačena što nije bilo očekivajuće. 81% pacijenata je odgovorilo da je zadovoljno (5) individualnim radom, a 67% pacijenata je odgovorilo da je zadovoljno (5) radom u grupi. Uz kineziterapiju najviše je korišten tretman u terapijskom bazenu 58% pacijenata. Uz kineziterapiju su korištene i elektroterapijske procedure 42% pacijenata, a s obzirom na duljinu boravka od elektroterapijskih procedura je korišteno od 2,5-4 po pacijentu u danu. Analiza je pokazala da je zadovoljstvo pacijenata svojim zdravljem tijekom provedbe fizikalne terapije 60% ispitanika odgovorilo da je zadovoljno (5), a nakon provođenja fizikalne terapije 51%.
Zaključak: Pacijenti u Specijalnoj bolnici za medicinsku rehabilitaciju Kalos su pokazali visoku razinu zadovoljstva po svim stavkama pruženih usluga fizikalne terapije. Utvrđene su razlike u načinu tretiranja i rada, broj procedura i postupaka s obzirom na duljinu boravka pacijenta u Specijalnoj bolnici za medicinsku rehabilitaciju Kalos, te zadovoljstvo
57
pacijenata tijekom fizikalne terapije i ishod. Postoji statistički značajna povezanost za sve stavke postavljenih hipoteza, osim duljine boravka i broja fizikalnih procedura. |
Abstract (english) | Goal: The main purpose of this research was to analyze and determine the satisfaction of the service user in the Special Hospital for Medical Rehabilitation Kalos, with the ultimate aim of improving quality in physiotherapeutic activity, and outlining specific goals to determine the difference between individual and group work, determine the number of procedures, that is, with the exercises most used in terms of length of stay, and show the satisfaction of patients during and after physical therapy.
Methods: When questioning patient satisfaction, the survey questionnaire is most often used, so a questionnaire with 20 questions was used in this study, and the data were collected personally. Spearman correlation coefficient were used for hypothesis testing.
Results: The set goals and hypothesis have shown the following: Hypothesis 1, 2, 4 are accepted, patients are satisfied with the quality of services provided, or physical therapy, the satisfaction of physical therapy users is greater because of good privacy of the service, information on the treatment procedure and service implementation well-organized, and team-based healthcare workers are ensured. The satisfaction with the quality of the implementation of the physical therapy procedures affects the satisfaction of the individual work of the user, and satisfaction with the quality of the performed physical therapy procedures is not statistically significant in relation to the number of days spent on rehabilitation and the number of physical procedures performed, so hypothesis 3 was rejected wich was unexpected. Patients are more satisfied with individual physiotherapeutic treatment 81%, and 67% of respondents said they were satisfied (5) with the work in the group. With kinesitherapy, the most used therapeutic exercisesis the treatment pool 58% of respondents. In addition to kinesitherapy, electrotherapy procedures were used by 42% of respondents, and given the duration of electrotherapy procedures, 2.5-4 for patient for day were used. The analysis showed that satisfaction with their health during physical therapy implementation was 60% of respondents satisfied (5), and of 51% respondents answered that they were satisfied.
Conclusions: Patients at the Special Hospital for Medical Rehabilitation Kalos showed a high level of satisfaction on all items of quality performed procedures of physical therapy services provided. Differences in treatment and work, number of procedures regarding length of stay and satisfaction during physical therapy and outcome. There is a
59
statistically significant link for all items of hypothesis set, except for length of stay and the number of physical procedures. |