Abstract | Cilj: Utvrditi značaj sociodemografskih čimbenika i zadovoljstva preddiplomskim studijem na motivaciju za nastavkom studiranja na diplomskoj razini; ispitati razliku u motivaciji i zadovoljstvu između studenata druge i treće godine.
Metoda: Istraživanje je provedeno u lipnju 2018. godine na 77 studenata (40-2. godina i 37 - 3. godina). Ispitanici su bili studenti Sveučilišnog odjela zdravstvenih studija u Splitu, smjer Sestrinstvo. Za ispitivanje studenata korišten je upitnik koji je posebno sastavljen za potrebe ovog istraživanja. Upitnik sadrži sociodemografske podatke koje čine podatke o spolu, dobi, završenoj srednjoj školi, godini studiranja, stručnoj spremi oca i stručnoj spremi majke. Također, sadrži još 11 tvrdnji o motivaciji za studij na diplomskoj razini, te 19 tvrdnji o zadovoljstvu preddiplomskim studijem. Odgovori na tvrdnje u upitniku bilježili su se pomoću Likertove skale od 1-5. Anketa je provedena na Sveučilišnom odjelu zdravstvenih studija prije predavanja, a sudionicima je bila zajamčena anonimnost. Prikupljeni podatci iz upitnika unešeni su u Microsoft Excel tablice prema unaprijed pripremljenom kodnom planu. U istraživanju su korišteni primjereni statistički postupci za odgovor na istraživačke ciljeve.
Rezultati: Rezultati ukazuju da je najveći broj ispitanika u dobnom rasponu od 21-30 godina života (87,01%) sa pretežno završenim gimnazijskim (58,44%) ili zdravstvenim (36,36%) srednjoškolskim obrazovanjem. Studenti druge i treće godine ne razlikuju se prema razdiobi spola (t=0,55, p>0,05), dobi (t=-1,34, p>0,05) i vrsti završene srednje škole (t=0,19, p>0,05). Statistički značajna povezanost utvrđena je između motivacije za nastavkom studiranja sa godinom studija i zadovoljstvom studijem. Testirana je značajnost razlika u zadovoljstvu i motivaciji za studij s obzirom na godinu studiranja. Rezultati su pokazali da su studenti treće godine značajno manje zadovoljni studijem u odnosu na studente druge godine (t=4,37, p<0,01) te manje motivirani za nastavak studija na diplomskoj razini (t=1,87, p=0,066). Regresijski koeficijenti ukazuju na to da se motivacija za nastavak studija ne može predvidjeti na osnovi sociodemografskih podataka (spol, dob, završena srednja škola, godina studiranja, stručna sprema oca i majke) već je jedini prediktor zadovoljstvo studijem. Testirane su i razlike po česticama u motivaciji za studij na diplomskoj razini i zadovoljstvu preddiplomskim studijem pri čemu su dobivene statistički značajne razlike na pojedinim česticama.
Zaključak: U zaključku rezultata našeg istraživanja, može se utvrditi kako rezultati upućuju na značajno manje zadovoljstvo studijem kod studenata treće godine u odnosu na studente druge godine. Kratko rečeno, stupanj zadovoljstva studijem opada s godinama studiranja. Isto je tako utvrđeno da se motivacija za nastavak studija može predvidjeti samo na osnovi zadovoljstva studijem na preddiplomskoj razini. |
Abstract (english) | Aim: To determine importance of sociodemographic factors and study satisfaction at the undergraduate level to the motivation for extension of studying on graduate level; to examine differences in motivation and study satisfaction between students of second and third year.
Method: Examination was conducted in June 2018. The sample consisted of 77 students (40 – second year and 37 – third year). The respondest were nursing students of University department of Health studies in Split. The questionnare used in this study was constructed especially for the purpose of this examination. The questionnare contains sociodemographic data containing datas about gender, age, completed secondary school, year of studying, and parents' qualifications. It contains 11 assertions about motivation for study on graduate level and 19 assertion about study satisfaction on undergraduate study. The answers were recorded on Likert scale from 1 to 5. The questionnaire was apllied at the University department of health studies before lectures. The anonymity was quaranteed for subjects. The collected data were entered in Microsoft Excel tables in advance prepared code plan. The appropriate statistical procedures were used to examine research aims.
Results: The results show that most of respondents are in age range from 21 – 30 years (87,01%), with gymnasium (58,44%) or medical secondary education (36,36%). Second and third year students do not differ by gender distribution (t = 0.55, p> 0.05), age (t = -1.34, p> 0.05) and type of secondary school (t = 0, 19, p> 0.05). The statistical significant correlation is established between motivation for extension of studying, year of study and study satisfaction. Furthermore, the significance of the difference in motivation and study satisfaction were tested with respect to the year of study. The results show that students of third year are significant less satisfied with study than students of second year (t=4,37, p<0,01) and marginally less motivated for extension of studying on graduate level (t=1,87, p=0,07). The regression coefficients show that motivation for extension of study could not be predicted by sociodemographic factors (gender, age, completed secondary school, year of study, qualification of father and mother), but only predictor is study satisfaction. Finally, we tested differences in motivation and study satisfaction on each item separately between second and third year students. The statistical significant differences given for certain items indicate both less satisfaction and motivation in third year students compared to the student of the second year of the study.
Conclusion: In conclusion, the results indicate significant less study satisfaction in students of third year in relation of students of second year. In short, study satisfaction decreases with the age of study. Also, it is established that motivation for extension of study can be predicted just by satisfaction with undergraduate study. |