Naslov Edukacija medicinskih sestara za rad u Jedinici intenzivnog liječenja
Naslov (engleski) Education of nurses for work in the Intensive care unit
Autor Nikolina Oklopčić
Mentor Mihajlo Lojpur (mentor)
Član povjerenstva Mario Marendić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Diana Aranza (član povjerenstva)
Član povjerenstva Mihajlo Lojpur (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu (Sveučilišni odjel zdravstvenih studija) Split
Datum i država obrane 2021-09-27, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana BIOMEDICINA I ZDRAVSTVO Kliničke medicinske znanosti
Sažetak Jedinice intenzivnog liječenja nastale su i razvile se zbog potrebe zbrinjavanja životno ugroženih, teško bolesnih i ozbiljno ozlijeđenih pacijenata koji zahtjevaju održavanje životnih funkcija medikamentoznim liječenjem i primjenom raznih uređaja te kontinuirani nadzor nad vitalnim funkcijama organizma.
U njima rade visokoobrazovani liječnici, medicinske sestre i respiracijski terapeuti specijalizirani za liječenje i njegu životno ugroženih pacijenata. JIL se razlikuje od općih bolničkih odjela po većem omjeru osoblja i pacijenata i pristupu naprednim medicinskim resursima i opremi koji rutinski nisu dostupni drugdje.
Medicinske sestre koje rade u JIL-u primarno su odgovorne za primjenu svojih sestrinskih specijalnosti za očuvanje zdravlja i života pacijenata u što spadaju davanje lijekova, njega rana, hranjenje, kupanje, dotjerivanje, osiguranje udobnosti, no zadatci su im i praćenje vitalnih znakova i stalno procjenjivanje stanja pacijenta, klinički i uporabom urađaja za monitoring vitalnih funkcija, osiguranje funkcioniranja sondi za hranjenje i raznih katetera, hranilica, i raznih drugih uređaja, asistiranje liječnicima u pružanju fizikalnih pregleda i provođenju tretmana, dokumentiranje posebnih postupaka i primjenjenih lijekova za svakog pacijenta ponaosob.
Sve to zahtijeva dobro medicinsko znanje, osobito poznavanje patofiziologije, te visoku razinu stručnosti u radu sa sofisticiranim monitoringom i tehnologijom. Također zahtijeva cjeloživotno učenje jer su napredak u tehnologiji i promjene u medicinskoj i sestrinskoj praksi najizraženiji u intenzivnoj medicini i radu u jedinicama intenzivnog liječenja.
Cilj rada je prikazati ustroj Jedinice intenzivnog liječenja, objasniti načine provođenja medicinsko-tehničkih postupaka te prikazati važnost i sadržaj edukacije medicinskih sestara za rad u Jedinici intenzivnog liječenja.
Sažetak (engleski) Intensive care units were created and developed due to the need to care for life-threatening, seriously ill and seriously injured patients who require maintenance of vital functions through medication and the use of various devices and continuous monitoring of vital functions.
They employ highly educated physicians, nurses, and respiratory therapists specializing in the treatment and care of life-threatening patients. The ICU differs from general hospital wards by a higher staff-to-patient ratio and access to advanced medical resources and equipment that are not routinely available elsewhere.
Nurses working in the ICU are primarily responsible for the application of their nursing specialties to preserve the health and lives of patients, which include medication, wound care, feeding, bathing, grooming, providing comfort, but their tasks are also monitoring vital signs and constantly assessing the patient's condition, clinically and using devices to monitor vital functions, ensuring the functioning of feeding probes and various catheters, feeders, and various other devices, assisting physicians in providing physical examinations and treatment, documenting special procedures and medications for each patient.
All this requires good medical knowledge, especially knowledge of pathophysiology, and a high level of expertise in working with sophisticated monitoring and technology. It also requires lifelong learning because advances in technology and changes in medical and nursing practice are most pronounced in intensive care medicine and work in intensive care units.
The aim of this paper is to present the structure of the ICU, explain the ways of conducting medical-technical procedures and show the importance and content of education of nurses to work in the ICU.
Ključne riječi
medicinska sestra
jedinica intenzivnog liječenja
edukacija
Ključne riječi (engleski)
nurse
intensive care unit
education
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:176:907009
Studijski program Naziv: Sestrinstvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) sestrinstva (univ.bacc.med.techn.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-09-29 12:45:01